miercuri, 25 martie 2009

A&R Manger. Ce e aia?!?

Cam asta e reactia pe care o mai primesc si acum, dupa doi ani de cand m-am angajat la MediaPro Music in functia de A&R Manager. Daca va veti uita pe cd-urile originale de afara, veti vedea pe toate, undeva, pe coperta, multumiri aduse A&R-ului. Pentru ca A&R-ul (Artist & Repertoire) joaca un rol foarte important in finalizarea unui material discografic. El vine cu idei despre directia muzicala, cu ce compozitori e bine sa colaboreze unii artisti, in ce ordine sa fie puse piesele pe album, cand sa se lanseze un single si, cred eu, cel mai important, ce piesa sa fie aleasa pentru primul single, al doilea, etc. Lucruri la care publicul nu se gandeste neaparat. Ce conteaza in ce ordine sunt asezate piesele pe album? Asa se intreaba multi. Oho, nici nu aveti idee cat de important e un lucru atat de nesemnificativ la prima vedere. S-a dovedit ca omul, cand se uita pe un cd, de obicei se uita mai atent la primele 2 piese si la ultimele 2. Detalii :)
Oricum, in Romania, deocamdata, statutul de A&R e destul de obscur si, de multe ori, neglijat. Greseala mare. Dar, pe undeva, de inteles. Am hotarat ca, de azi, sa pun pe blog toate piesele la care am contribuit intr-un fel sau altul. Poate asa oamenii care vor nimeri intamplator pe aici vor intelege mai bine cat de multe lucruri implica lansarea unui album, a unei compilatii, a unui single.
Ca exemplu, pun mai jos prima piesa in care am crezut cu tarie cand toata lumea era potrivnica, s-a semnat trupa la MediaPro Music, s-a lansat single-ul, iar, ulterior, piesa era cat p-aci sa castige un premiu la MTV Europe Music Awards. Ea inca mai figureaza, dupa un an si ceva, in playlistul VH1 Europe. Bravo, Rocca & CO! Si multumesc ca ati crezut in nebunia mea! :)

Firma - Baby Is Crying


P.S. In momentul asta, pentru ca lumea a fost de acord, am pastrat colaborarea cu MediaPro Music, ceea ce ma incanta foarte mult, dar iubesc pur si simplu ceea ce fac la Radio ZU. Multumesc, Tony Teşiu! :)

5 comentarii:

Adi Mihăilă. spunea...

Frate (ca sa te citez), deci.. frate, cand am vazut videoclipu` asta pe VH1 a fost prima si singura data in viatza mea cand m-am simtit mandru ca sunt roman! Tare rau!

Anonim spunea...

Si noi te iubim, Paune :-)!

Doru Oprişan spunea...

Aww... o lacrima, doua lacrime ;))

Anonim spunea...

Bu, ar trebui sa largesti lista cu multumiri, ca sa fii in rand cu oscarizatii, ma. :) A, sa traiti, domnu' Tesiu! :)

Cristian Pãun spunea...

Bu, acolo multumeam doar pentru ca mi s-a dat voie sa pastrez si jobul de la MPM :) Ca, daca-ar fi sa ma apuc de multumiri in general, esti primul pe lista!:)